Trainingsacteur

Werk je in de zorg, dan werk je op veel verschillende niveaus met mensen. Dit vraagt veel van je communicatieve en empathische vaardigheden. Gelukkig heb je die. Maar ondanks dat, herken je dit waarschijnlijk ook: je gaat met de beste bedoelingen een gesprek aan en toch lukt het niet om op een prettige manier contact te maken. Je bereikt je doel niet of erger, het gesprek escaleert en mondt uit in een conflict.

Trainingen op het gebied van communicatie en bejegening zijn voor iedere organisatie en iedere medewerker zinvol. Naast het opfrissen en bijspijkeren van theoretische kennis is het oefenen van je vaardigheden een onmisbaar onderdeel van een training. Hierbij kun je gebruik maken van een trainingsacteur.

Een trainingsacteur kruipt in de huid van de cliënt of medewerker waarmee je een minder prettige ervaring had en vervolgens duik je samen in die bewuste gesprekssituatie. Je ontdekt hierdoor wat er misging en leert tegelijkertijd nieuwe vaardigheden.

Allereerst zorg ik voor een open en veilige sfeer. Jij komt iets leren, dus jij hebt de regie over de spelsituatie. Tijdens het ‘spelen’ wórd ik voor dat moment ook werkelijk die onbegrepen cliënt of boze medewerker. Mede daardoor kan ik op een positieve manier feedback geven op jouw bejegening en communicatieve vaardigheden. Jij kunt in alle rust oefenen en ervaren wat werkt en wat niet in contact met de ander.

De opleiding heb ik gevolgd aan de Trainingsacteur academie. Na de basisopleiding heb ik de masters ‘Psychiatrie & Zorg’ en ‘Agressietrainingen’ gevolgd. Uiteraard beschik ik over de nodige kennis op het gebied van communicatie, psychiatrische stoornissen en agressie. Ik heb gewerkt binnen veel verschillende sectoren binnen de zorg en breng ook daardoor de nodige kennis en ervaring mee.

Wil je dat je medewerkers nog professioneler worden als het gaat om bejegening en communicatie?
Wil je je trainingen nog meer diepgang geven? Ik werk graag met andere professionals samen.

 

Maak een vrijblijvende afspraak